Aivovammaviikko

Aivovammaviikkoa vietetään tänä vuonna 12 – 18.11.2018 ja se on jo 15. laatuaan!

Aivovammaviikko on Aivovammaliitto ry:n järjestämä oma valtakunnallinen teemaviikko, jonka tarkoituksena on lisätä tietoutta aivovammoista, tehdä aivovammatyötä näkyväksi sekä kumota väärää tietoa ja hälventää epäluuloja. Vaikka tietous on lisääntynyt, törmäämme edelleen liian usein tilanteisiin, joissa aivovamma-sanaa käytetään haukkumanimenä. Tänä vuonna teemana on ”Iloa elämään”.

Tutustu Jukka Stoltin tarinaan ja siihen miten vapaaehtoistyöstä saa iloa elämään tästä.

Aivovamma-asiaa tehdään aivovammaviikolla tutuksi valtakunnallisesti. Yhdistystemme vapaaehtoiset toimijat jalkautuvat ympäri Suomea järjestäen erilaisia tapahtumia.

Seuraa hashtagejamme #aivovammaviikko ja #iloaelämään sekä myös muulloinkin käytössä olevaa #aivovammatietoisuus.

Aivovammaviikolla tapahtuu

KANKAANPÄÄ ke 7.11. klo 16.30 Lumiaisella (Keskuskatu 31, Kankaanpää ) ”Aivot – tärkeä juttu ”. Neurologi Juha Puustinen ja ensihoitaja Minni Mutanen. Kahvitarjoilu.

OULU la 10.11. klo 13 asiantuntijaluento ”25 vuotta tutkimusta ja kuntoutusta: Neuropsykologin työ osana aivovammojen diagnostiikkaa ja hoidon toteutusta” Aleksinkulman juhlasalissa (Aleksanterink. 9, Oulu). Täytekakkukahvit, arpoja myynnissä. Vapaa pääsy.

RAUMA la 10.11. klo 10 – 16. ”Tehdään yhdessä ” -käsityöpäivä Rauman järjestötalolla (Siikapolku 1). Tutkimuksen mukaan käsitöiden tekeminen varsinkin lapsuudessa aloitettuna antaa meidän aivoillemme kapasiteettia käsitellä muutoksia koko elämän ajan.

KOUVOLA ma 12.11. Kymenlaakson aivovammayhdistys on esillä kauppakeskus Valtarissa klo 13-15.

HELSINKI ma 12.11. Parisuhde, seksuaalisuus ja aivovamma -luento klo 18 Kampin palvelukeskuksessa (Salomonkatu 21 B, Helsinki).

SEINÄJOKI ma 12.11. Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys on markkinoimassa toimintaansa Seinäjoen Keskussairaalassa OLKA-pisteellä.

JYVÄSKYLÄ ma 12.11. klo 17 – 18.30 kaikille avoin luento ”Uupumisoire aivovammautuneilla” (Jyväskylän kaupunginkirjasto Vapaudenkatu 39 – 41, Wolmarinsali)

PORI ti 13.11. klo 10 – 14 Satakunnan aivovammayhdistys esittelee toimintaansa Satakunnan keskussairaalan Luotsi-infopisteessä (Sairaalantie 3, Pori).

SEINÄJOKI ti 13.11. Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys on Seinäjoen Terveyskeskuksen Y-talolla.

JYVÄSKYLÄ ti 13.11. klo 14 – 15 yhteistyössä Gradian kanssa luentotilaisuus, jossa Aivovammaliiton toiminnanjohtaja luennoi aivovammoista ja niiden vaikutuksista ja jyväskyläläinen kokemustoimija kertoo oman tarinansa. (Ammattiopisto Spesia, auditorio, Keskussairaalantie 21)

TURKU ti 13.11. klo 10 – 14 Varsinais-Suomen aivovammayhdistys esittelee toimintaansa Hansakorttelissa.

TAMPERE ke 14.11. klo 10 – 15 Tampereen Seudun Aivovammayhdistys esittäytyy Taysissa ja kertoo toiminnastaan ja aivovammoista.

VAASA ke 14.11. Vaasan toimintaryhmä esittelee toimintaansa Vaasan Keskussairaalassa.

ALAVUS to 15.11. Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys on Veljekset Keskisen kyläkaupalla.

SEINÄJOKI pe 16.11. Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys on Kärjen koulussa pitämässä aamunavauksen. Mukana on myös puhuja Aivovammaliitosta.

KEMI Kemin toimintaryhmä Aivokaiset järjestää aivovammaviikon tilaisuuden Kemin yliopiston apteekin tiloissa. Aika on vielä auki.

TURKU 20.11. klo 18 – 20 kaikille avoin asiantuntijaluento ”Miten kuntoutan itseäni” (Ortodoksisen kirkon srk-Sali).