Aivovammaviikko

Aivovammaviikkoa vietetään viikolla 46

Aivovammaviikko on Aivovammaliitto ry:n järjestämä oma valtakunnallinen teemaviikko, jonka tarkoituksena on lisätä tietoutta aivovammoista, tehdä aivovammatyötä näkyväksi sekä kumota väärää tietoa ja hälventää epäluuloja. Vaikka tietous on lisääntynyt, törmäämme edelleen liian usein tilanteisiin, joissa aivovamma-sanaa käytetään haukkumanimenä.

Tänä vuonna viikon teemana on lapset, nuoret ja aivovamma. Aivovamma-asiaa tehdään aivovammaviikolla tutuksi valtakunnallisesti. Yhdistystemme vapaaehtoiset toimijat jalkautuvat ympäri Suomea järjestäen erilaisia tapahtumia.

Seuraa hashtagejamme #aivovammaviikko sekä myös muulloinkin käytössä olevaa #aivovammatietoisuus.

Aivovammayhdistysten tapahtumia

Oulun seudun aivovammayhdistys

9.11. 2019 klo 13 – 15 Asiantuntijaluento, Aleksinkulman juhlasalissa, os. Aleksanterinkatu 9, 90100 Oulu (käynti sisäpihan puolelta).

OYS:n Aivovammapoliknikalta kuntoutusohjaaja Marjut Nisula-Tauriainen: ”Aivovammapoliklinikan toiminta ja kuntoutusohjaus”

Kokemustoimija Sanna Nurmela: ”Miten minun läheiset ovat kokeneet aivovamman oireet” Kokemustoimija Ella Saarenpää-Kervinen: ”Tunne-elämä vammautumisen jälkeen”

Kahvitarjoilu ja vapaa sisäänpääsy.

13.11.2019 klo 8.30-11.30 Oulun Olka järjestöpisteellä Kaiku OYSin Avohoitotalon ala-aulassa. Vertaistukea ja tietoa Oulun seudun aivovammayhdistyksestä ja Aivovammaliiton toiminnasta.

13.11.2019 Aivot ja ravinto -luento klo 15.45, Kemin kaupungintalolla. Ravinnon  kokonaisvaltainen merkitys ihmisen hyvinvoinnille. Luennoitsija Tarja Sipilä.

Ilmoittautumiset  6.11.2019 mennessä sähköpostitse  hh.aivovammaliitto@gmail.com

Päijät-Hämeen aivovammayhdistys

13.11.2019 Yleisöluento klo 17 – 19 Aikuiskoulutuskeskuksessa Lahdessa, os. Kirkkokatu 16.

Neuropsykologian erikoispsykologi Paula Jokitalo: Aivovammautuneen tuen tarve lapsuudesta aikuisuuteen.

Kaikille vapaapääsy. Järjestäjänä Päijät-Hämeen aivovammayhdistys.

Aivovammayhdistys

11.11.2019 Yleisöluento klo 18 – 19.30 Kampin palvelukeskuksen ruokalassa, os. Salomonkatu 21 B, 00100 Helsinki.

Pirjo Aalto: Paranemisen avain.

Kaikille vapaapääsy.

Tapahtumia päivitetään sitä mukaa kuin ne vahvistuvat.