Aivovammaviikko

Aivovammaviikkoa vietetään viikolla 46

Aivovammaviikko on Aivovammaliitto ry:n järjestämä oma valtakunnallinen teemaviikko, jonka tarkoituksena on lisätä tietoutta aivovammoista, tehdä aivovammatyötä näkyväksi sekä kumota väärää tietoa ja hälventää epäluuloja. Vaikka tietous on lisääntynyt, törmäämme edelleen liian usein tilanteisiin, joissa aivovamma-sanaa käytetään haukkumanimenä.

Tänä vuonna viikon teemana on lapset, nuoret ja aivovamma. Aivovamma-asiaa tehdään aivovammaviikolla tutuksi valtakunnallisesti. Yhdistystemme vapaaehtoiset toimijat jalkautuvat ympäri Suomea järjestäen erilaisia tapahtumia.

Seuraa hashtagejamme #aivovammaviikko sekä myös muulloinkin käytössä olevaa #aivovammatietoisuus.

Aivovammayhdistysten tapahtumia

Maanantai 11.11.2019

Yleisöluento klo 18-19.30: Pirjo Aalto: Paranemisen avain. Paikka Kampin Palvelukeskus, ruokala,  os. Salomonkatu 21 B, 00100 Helsinki. Kaikille vapaapääsy, järjestäjänä Aivovammayhdistys.

Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistyksen toiminnan esittelyä Seinäjoen Keskussairaalan OLKA pisteellä.

Tiistai 12.11.2019

Omatorilla Mikkelin toimintaryhmä klo 12-14.30 esittelemässä toimintaa. Tapahtumassa mukana myös Aivovammaliiton järjestösuunnittelija, paikka: Etelä-Savon Muistiluotsi, os. Porrassalmenkatu 21, 50100 Mikkeli. Itä-Suomen Aivovammayhdistys.

Klo 17 -18. Yleisöluento. Luennoimassa Jyväskylän kaupungin sosiaaliasiamies Eija Hiekka. Luento kestää n. 30 min, jonka jälkeen yleisö voi esittää kysymyksiä. Paikka: Jyväskylän kaupungin pääkirjasto Wolmarinsali, Vapaudenkatu 39-41, 40100 Jyväskylä. Keski-Suomen Aivovammayhdistys.

Päijät-Hämeen aivovammayhdistys esittelee toimintaansa Päijät-Hämeen keskussairaalassa klo 14-16.

Startti-ilta aivovammautuneille henkilöille ja heidän läheisille Kokkolassa, os. Yhteisöklubi Silta Chydenia 2, 3.krs, Rantakatu 6, 67100 Kokkola. Tilaisuus on kaikille avoin ja otamme ilmoittautumiset kahvitarjoilun vuoksi viimeistään 11.11.2019. Ilmoitathan myös mahdollisesta erityisruokavaliosta. Lisätietoa tilaisuudesta ja ilmoittautumiset kahvitarjoilun vuoksi: Leena Koivusaari, järjestösuunnittelija, Aivovammaliitto leena.koivusaari@aivovammaliitto.fi tai p. 050 306 4181.

Keskiviikko 13.11.2019

Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys esillä Nurmo/Seinäjoen Prisma-ostoskeskuksessa.

Kuopion toimintaryhmä järjestää Teemapäivän Kysin Olka-pisteellä klo 10-14. Teemapäivänä Itä-Suomen aivovammayhdistys esittäytyy: Paikalla Kuopion ryhmäläisiä sekä Pihla Putkonen Aivovammaliitosta.

Päijät-Hämeen aivovammayhdistys esittelee toimintaansa Päijät-Hämeen keskussairaalassa klo 12-15.

Oulun seudun Aivovammayhdistys klo 8.30-11.30 Olkan Oulun järjestöpisteellä Kaiku OYSin Avohoitotalon ala-aulassa. Vertaistukea ja tietoa OSA:n ja Aivovammaliiton toiminnasta.

Aivot ja ravinto -luento klo 15.45, Kemin kaupungintalolla. Ravinnon kokonaisvaltainen merkitys ihmisen hyvinvoinnille, luennoitsija Tarja Sipilä. Ilmoittautumiset 6.11.2019 mennessä sähköpostitse: hh.aivovammaliitto@gmail.com. Oulun Seudun Aivovammayhdistys

Yleisöluento klo 17-19: Neuropsykologian erikoispsykologi Paula Jokitalo: Aivovammautuneen tuen tarve lapsuudesta aikuisuuteen. Paikalla myös Aivovammaliiton tiedottaja/toimittaja Pia Warvas. Paikka: Aikuiskoulutuskeskus Lahti, Kirkkokatu 16. Kaikille avoin vapaapääsy. Järjestäjä Päijät-Hämeen Aivovammayhdistys.

Klo 10-14 Satasairaalassa Olka-pisteessä Satakunnan aivovammayhdistyksen esittelyä, tietoa aivovammoista.

Torstai 14.11.2019

Aivovammayhdistys järjestää aivovammautunutta tukeneille läheisille (esim. puoliso, ystävä, aikuinen lapsi) rentoutusillan kello 17.30- 20.30 Salt&Champagne-hoitolassa (Mikonkatu 20, Helsinki). Ohjelmassa Suolahoitoa 40min, jutustelua, syötävää ja voit myös kokeilla Neurosonic-patjaa. Lisäksi Ona Kamun sointurentoutus 40min. Paikalle voit saapua joustavasti 17.30 alkaen. Mukana Aivovammaliiton tiedottaja/toimittaja Pia Warvas ja Aivovammaliiton varapuheenjohtaja Timo Kallioja. Ilmoittautumiset tekstiviestillä Piiulle p. 050 544 9103 Aivovammayhdistys

Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys esittelee toimintaansa Keskisen kyläkaupalla os. Onnentie 7, 63610 Tuuri.

Perjantai 15.11.2019

Etelä-Pohjanmaan aivovammayhdistys esittelee toimintaansa. Paikkana: Kauppakeskus S-market Valtti Kauhajoella.

Lauantai 16.11.2019

Klo 12-16 Porukkatalolla Marrasmyyjäiset, os. Savonkatu 23, 45100 Kouvola. Myyjäisissä mukana Kymenlaakson Aivovammayhdistys.

Aivovammaviikon jälkeen:
19.11.2019 Asiantuntijaluento: AIVOVAMMAKUNTOUTUKSEN VAIKUTTAVUUS, NYKYTILA JA TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT. Puhujana neuropsykologi Anna Ryösä, Attentio Oy. Paikkana Happy House, Ursininkatu 11, Turku. Järjestäjänä Varsinais-Suomen Aivovammayhdistys.