Tee kypärätemppu -hanke

Tee kypärätemppu on Aivovammaliiton uusin hanke, jossa tavoitteena on positiivinen asennemuutos liittyen kypärän käyttöön sekä kehittää lasten ja nuorten aivotietoutta – ja tiedostusta. Projektissa tutkimme aivojen toimintaa ja niitä asioita, jotka liittyvät aivoterveyteen ja pyrimme siten luomaan sisäsyntyistä kiinnostusta aivojen suojaamiseen. Innostamme alakoululaisia käyttämään pyöräilykypärää omasta tahdostaan ennen yläkouluun siirtymistä ja kehittelemme vaihtoehtoja kypärän käyttöpakolle.

Projekti toteutetaan kolmessa koulussa, joissa järjestämme oppitunteja, toiminnallisia tapahtumia, työpajoja sekä tuotamme opetusmateriaaleja. Tapahtumien välillä pidämme osallistuvissa luokissa teemoja yllä haasteiden sekä luokista valittavien asennevaikuttajien avulla. Tavoitteena on luoda laajemminkin hyödynnettävä toimintamalli kouluihin, minkä vuoksi olemme myös aktiivisesti osana yhteiskunnallista vaikuttamisen kenttää ja käytämme useita viestinnän kanavia.

Lue lisää kampanjasta: teekyparatemppu.fi

Lisätietoja:
Projektikoordinaattori Henna Väänänen, henna.vaananen(at)aivovammaliitto.fi, puh. 050 452 5611

Viestintäkoordinaattori Anni Heinonen, anni.heinonen(at)aivovammaliitto.fi, puh. 050 432 9555