Markkinoi ryhmääsi

Facebook on keino muistutella ihmisiä mukaan

Yhdistyksen tai toimintaryhmän Facebook-sivut kannattaa ottaa aktiiviseen käyttöön. Kysy koulutusta liitosta!

Sivuja voidaan käyttää monipuolisesti hyväksi, esimerkiksi toiminnan markkinoinnissa:

• Tapahtumaa voi mainostaa ennakolta
  • Muistutella ja kannustaa tulemaan ennen h-hetkeä
  • Tapahtuman aikana voidaan kertoa tunnelmista
  • Tapahtuman jälkeen kannattaa kertoa sanoin ja kuvin mitä tehtiin ja innostaa näin väkeä mukaan taas seuraavalla kerralla

Facebook-sivuilta voi uudet ja vanhat jäsenet selailla mitä toimintaa yhdistyksessä on järjestetty eri aikoina. Vinkki: Mukavinta on saada kuviin iloisia ja toimivia ihmisiä.

Ohjeita yhdistyksen sivuille Facebook-päivitysten tekemiseen ohjeesta: facebook-peruskaytto

Uusia mukaan

Omalla paikkakunnalla näkyminen varmistaa sen että mahdollisimman monet aivovamman kokeneet löytävät mukaan vertaisryhmän toimintaan. Toimintaryhmä voi yhdessä tehdä asioita uusien mukaan saamiseksi.

Esitteet ja ilmoitustauluilmoitus

Jakakaa esitteitä ja ilmoitustauluilmoituksia esim. terveyskeskuksiin, poliklinikoille, kuntoutustoimijoiden ilmoitustauluille. Esitteitä ja ilmoituksia voi tilata liitosta soittamalla tai lähettämällä sähköpostia. Esitteet ja ilmoitustauluilmoitukset ovat maksuttomia.

Voit tulostaa ilmoitustauluilmoituksen: Ilmoitustauluilmoitus.pdf

Tapahtumakalenterit ja yhdistyspalstat

Selvitä saako yleishyödyllinen yhdistys tiedottaa toiminnastaan paikkakuntanne tapahtumakalentereissa (kaupungin nettisivut, lehti, järjestötalo tms.) tai paikallislehden yhdistyspalstalla. Nämä ovat maksuttomia keinoja välittää toiminnasta tietoa.

Ammattilaisille tietoa toiminnastamme

Tapaamiset sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa luovat pohjaa yhteistyölle. Ammattilaiset jotka kohtaavat aivovammautuneita omassa arjessaan voivat hyötyä aivovammayhdistyksen edustajien tapaamisesta. He saavat lisätietoa aivovammoista ja elämästä vamman kanssa. Yhdistys ja sen toiminta tulee ammattilaiselle tutuksi, joten tieto voi välittyä ammattilaisen avulla uusille toiminnasta tietämättömille aivovammautuneille. Kysy liitosta apua ammattilaistapaamisen järjestämiseen.

Lehtijuttu paikallislehdessä

Henkilöhaastattelu tai juttu tapahtumasta voi kiinnostaa paikallista sanomalehteä. Lehtijutun avulla toimintaryhmä ja yhdistys tulee yleisemmin tietoon. Ota yhteyttä liiton tiedottajaan, kun haluat apua lehtijutun tekemiseen.

Messuilla näkyminen

Järjestötalot, -yhteisöt ja oppilaitokset järjestävät yhdistyksille messuja, jossa omaa toimintaa voi esitellä ja esitteitä jakaa. Vinkkaa työntekijälle paikkakuntasi messutapahtumista, Aivovammaliiton työntekijät osallistuvat messuille mahdollisuuksien mukaan yhdessä yhdistysaktiivien kanssa.