Läheisten toiminta

Aivovammaliiton yksi painopistealueista on läheisten hyvinvoinnin tukeminen, lisäämällä muun muassa vuorovaikutusta ja osallisuutta sekä vaikuttamisen mahdollisuuksia. Vertaistuen merkitys läheisillä on tärkeää, se muun muassa auttaa torjumaan erilaisuuden, ulkopuolisuuden ja sivuutetuksi tulemisen tunteita. Läheisille on myös tärkeää käydä läpi omia tunteitaan, kysymyksiään sekä mahdollisesti pelkojaan ja huoliaan.

Aivovammayhdistyksillä on paljon erilaista toimintaa ympäri Suomen. Ota yhteyttä lähimpään yhdistykseen tai pyydä apua Aivovammaliitosta. Etsitään yhdessä sinulle paras vertaistuen muoto. Aivovammayhdistysten verkkosivut löydät täältä

Kaipaatko yksilövertaistukea toisen saman kokeneen kanssa? Aivovammaliitto on kouluttanut läheisiä tarjoamaan yksilövertaistukea. Ota yhteyttä yksilövertaistukiasioissa järjestösuunnittelija Leena Koivusaareen puh. 050 306 4181 tai leena.koivusaari(at)aivovammaliitto.fi

Eikö paikkakunnallasi ole toimintaa läheisille? Voit pyytää apua vertaistukiryhmän käynnistämiseen ottamalla yhteyttä järjestösuunnittelija Pihla Putkoseen puh. 050 550 0541 tai                               pihla.putkonen(at)aivovammaliitto.fi.

Vuoden 2019 keväällä Aivovammaliitto järjestää läheisten vertaistukiviikonlopun Kuopiossa, Kylpylähotelli Rauhalahdessa. Tapahtumassa saa vertaistukea, virkistystä ja myös  tietoa aiheeseen liittyen. Lisätietoja läheistenviikonlopusta antaa järjestösuunnittelija Pihla Putkonen           pihla.putkonen(at)aivovammaliitto.fi tai puh. 050 550 0541. Katso lisätietoja tapahtumasta tästä.