Markkinoi ryhmääsi

Facebook on keino muistutella ihmisiä mukaan

Yhdistyksen tai toimintaryhmän Facebook-sivut kannattaa ottaa aktiiviseen käyttöön. Kysy koulutusta liitosta!

Sivuja voidaan käyttää monipuolisesti hyväksi, esimerkiksi toiminnan markkinoinnissa:

• Tapahtuman mainostaminen etukäteen
  • Muistuttelu ja kannustus ennen h-hetkeä
  • Tunnelmien kertominen tapahtuman aikana
  • Tapahtuman tunnelmien kertominen jälkikäteen sanoin ja kuvin, esimerkiksi mitä tehtiin ja näin innostaen väkeä tulemaan mukaan seuraavallakin kerralla.

Facebook-sivuilta voivat uudet ja vanhat jäsenet selailla mitä toimintaa yhdistyksessä on järjestetty eri aikoina. Vinkki: Mukavinta on saada kuviin iloisia ja toimivia ihmisiä.

Ohjeita yhdistyksen sivuille Facebook-päivitysten tekemiseen ohjeesta: facebook-peruskaytto

Uusia mukaan

Omalla paikkakunnalla näkyminen varmistaa sen että mahdollisimman monet aivovamman kokeneet löytävät mukaan vertaisryhmän toimintaan. Toimintaryhmä voi yhdessä tehdä asioita uusien mukaan saamiseksi.

Esitteet ja ilmoitustauluilmoitus

Esitteiden ja ilmoitusten jakaminen esimerkiksi terveyskeskuksiin, poliklinikoille ja kuntoutustoimijoiden ilmoitustauluille on tärkeää. Esitteitä ja ilmoituksia voi tilata liitosta soittamalla tai lähettämällä sähköpostia. Esitteet ja ilmoitustauluilmoitukset ovat maksuttomia.

Voit tulostaa ilmoitustauluilmoituksen: Ilmoitustauluilmoitus.pdf

Tapahtumakalenterit ja yhdistyspalstat

Toiminnasta voi välittää maksuttomasti tietoa muun muassa paikkakunnan/kaupungin tapahtumakalentereissa (kaupungin nettisivut, lehti, järjestötalo tms.) tai paikallislehden yhdistyspalstalla. Selvitä ensin saako yleishyödyllinen yhdistys tiedottaa toiminnastaan paikkakuntanne tapahtumakalentereissa.

Ammattilaisille tietoa toiminnastamme

Tapaamiset sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten kanssa luovat pohjaa yhteistyölle. Ammattilaiset jotka kohtaavat aivovammautuneita omassa arjessaan voivat hyötyä aivovammayhdistyksen edustajien tapaamisesta. He saavat lisätietoa aivovammoista ja elämästä vamman kanssa. Yhdistys ja sen toiminta tulee ammattilaiselle tutuksi, joten tieto voi välittyä ammattilaisen avulla uusille toiminnasta tietämättömille aivovammautuneille. Kysy liitosta apua ammattilaistapaamisen järjestämiseen.

Lehtijuttu paikallislehdessä

Henkilöhaastattelu tai juttu tapahtumasta voi kiinnostaa paikallista sanomalehteä. Lehtijutun avulla toimintaryhmä ja yhdistys tulee yleisemmin tietoon. Ota yhteyttä Aivovammaliiton tiedottajaan, kun haluat apua lehtijutun tekemiseen.

Messuilla näkyminen

Järjestötalot, -yhteisöt ja oppilaitokset järjestävät yhdistyksille messuja, joissa omaa toimintaa voi esitellä ja esitteitä jakaa. Vinkkaa työntekijälle paikkakuntasi messutapahtumista. Aivovammaliiton työntekijät osallistuvat messuille mahdollisuuksien mukaan yhdessä yhdistysaktiivien kanssa.