Tukea aivovammautuneen läheiselle -hankkeen syksy – haluatko osallistua?

Hankkeen syksy kuluu voimavaraistavan tuen mallin ja materiaalien viimeisissä arvioinneissa sekä materiaalien viimeistelyssä julkaistavaan muotoon. Arviointitietoa on kerätty sekä läheisiltä, että sosiaali- ja terveysalan ammattilaisilta. Käyttöönottoa suunnitellaan jo HUSin alueelle ensi vuoden alusta ja tietoa voimavaraistavan tuen mallista sekä läheisten tuesta tuomme mielellämme myös muualle Suomeen!

Hanke pitää 19.11.2020 Sairaanhoitajaliiton jäsenille webinaarin aiheella Aivovammat ja voimavaraistavan tuen tarjoaminen läheiselle.

Ilmoittautumislinkki webinaariin löytyy tämän linkin takaa (linkki avautuu ulkoiselle sivustolle)

Syksyllä aloitetaan myös verkkovertaistuen kehittäminen. Verkon kautta saatava vertaistuki on ajasta ja paikasta riippumatonta ja siten helposti saavutettavissa. Hankkeen aikana on tarkoitus testata Tukinet-alustan mahdollisuutta muodostaa kahdenkeskinen vertaistukisuhde verkossa. Tähän kehittämiseen ja testaamiseen tarvitaan mukaan läheisiä. Syksyllä suunnitellaan yhdessä läheisten kanssa verkkovertaistuen käytäntöjä sekä perehdytystä verkossa toimiville vertaistukijoille.

Läheiset voivat osallistua joko Aivovammaliiton vertaistukikoulutukseen tai OLKAn järjestämään TOIVO-valmennukseen. Tämän jälkeen voi toimia Aivovammaliiton vertaistukijana niin OLKAn kautta sairaalassa, yhdistyksissä kuin verkossakin.

Läheiset voivat osallistua hankkeeseen myös jakamalla oman tarinansa aivovamman saaneen läheisenä. Keräämme hankkeen aikana vertaistarinoita, joita julkaistaan osana läheisille suunnattuja materiaaleja.

Jos olet ammattilainen ja haluat kuulla lisää hankkeesta ja luotavasta voimavaraistavan tuen mallista, voit olla yhteydessä projektikoordinaattoriin:

Inkeri Hutri
inkeri.hutri@aivovammaliitto.fi,  050 520 1243

Jos olet läheinen ja haluat kuulla lisää vertaistuen kehittämisestä tai jakaa oman tarinasi, voit olla yhteydessä projektisuunnittelijaan:

Eeva Paavilainen
eeva.paavilainen@aivovammaliitto.fi, 050 475 1908