hibaby

Läheisten toiminta

Aivovammaliiton yksi painopistealueista on läheisten hyvinvoinnin tukeminen, lisäämällä muun muassa vuorovaikutusta ja osallisuutta sekä vaikuttamisen mahdollisuuksia. Vertaistuen merkitys läheisillä on tärkeää, se muun muassa auttaa torjumaan erilaisuuden, ulkopuolisuuden ja sivuutetuksi tulemisen tunteita. Läheisille on myös tärkeää käydä läpi omia tunteitaan, kysymyksiään sekä mahdollisesti pelkojaan ja huoliaan.

Aivovammayhdistyksillä on paljon erilaista toimintaa ympäri Suomen. Ota yhteyttä lähimpään yhdistykseen tai pyydä apua Aivovammaliitosta. Etsitään yhdessä sinulle paras vertaistuen muoto. Aivovammayhdistysten verkkosivut löydät täältä

Eikö paikkakunnallasi ole toimintaa läheisille? Voit pyytää apua vertaistukiryhmän käynnistämiseen ottamalla yhteyttä järjestösuunnittelija Elina Perttulaan puh. 050 306 4181 tai                        elina.perttula(at)aivovammaliitto.fi.

Aivovammaliitto järjestää Läheisten viikonlopun Porissa Yyterissä 24.-26.4.2020. Viikonloppu tarjoaa aivovammautuneen läheiselle mahdollisuuden vertaistukeen ja virkistäytymiseen. Ilmoittaudu tapahtumaan tästä linkistä: https://webropol.com/ep/laheistentapahtuma

Lisätietoja:
järjestösuunnittelija Elina Perttula
elina.perttula(at)aivovammaliitto.fi

Tukea aivovammautuneen läheiselle -hankkeesta voit lukea tästä.

Kriisitilanteissa: Suomen Mielenterveys ry:n valtakunnallinen kriisipuhelin 09 2525 0111 päivystää arkisin klo 9.00–07.00. Viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00.

Hyödyllisiä linkkejä:

Apua ja tukea läheiselle Terveyskylän Aivotalon sivuilta tilanteeseen, kun läheinen on sairastunut tai loukkaantunut:

Myös Terveyskylän Kuntoutumistalon sivuilta löytyy neuvoja tilanteeseen, kun läheinen on sairastunut. Oppaaseen on koottu neuvoja omaan jaksamiseen haastavassa tilanteessa:

Terveyskylän Kuntoutumistalon sivuilla on paljon tietoa kuntoutumiseen liittyvistä asioista:

Terveyskylän Aivotalo-sivustolta löytyy oma osio aivovammoista:

Tukea ja neuvoja mahdollisessa omaishoitotilanteessa löydät Omaishoitajaliiton sivuilta. Tämä linkki vie osioon Tukea Omaishoitotilanteisiin:

Kriisitilanteissa apua voi saada Kriisikeskusverkostosta: